Hej på er godingar! Ja det är ju lite segt mellan varven här på bloggen, ska försöka bättra mig. Börjar bli frisk nu äntligen och tog mig utanför dörren idag för lite lunch med N och kollegor, skönt att få lite frisk luft och varm nudelsoppa! Vädret är superhärligt idag och sikten är väldigt klar, önskar att syster och F kunde fått iallafall EN solig dag medans de var här..

Nu till det jag tänkte berätta; Efter lunchen hade jag tänkt att köpa hem en stor dunk vatten från vår lilla närbutik som ligger precis vid ingången till vår byggnad, men tji fick jag.. det var så stängt det bara går! Stora lappar prydde dörrarna där allmänheten kan läsa att butiksägarna har misslyckats med att göra rätt för sig och är nu skyldiga att betala inte mindre än 1’027’000HK$ till fastighetsägarna..
Så nu finns här ingen vinshop, ingen närbutik och ingen restaurang eftersom alla tydligen ägdes av samma personer. Snopet!